כיצד מתבצעת בדיקת פוליגרף?

כיצד מתבצעת בדיקת פוליגרף היא שאלה שכל אדם שמוזמן לבדיקה כזאת שואל את עצמו. יש אנשים שנלחצים לקראתה או דואגים שמא המתח שהם חשים ישפיע לרעה על התוצאות של הבדיקה אך חשוב להכיר אותה ואת אופן הביצוע שלה, מה שיפחית ללא ספק את החרדה ויעזור לעבור אותה בהצלחה. עבור לא מעט אנשים שנדרשים לביצוע הבדיקה מדובר בעניין משמעותי ואפילו כזה שיכול לחרוץ גורלות ולכן חשוב להם מאד לבצע את הבדיקה פעם אחת ולעבור אותה בהצלחה. 

מה קורה במהלך הבדיקה?

בעת הגעתו של הנבדק אל חדר הבדיקה הוא יראה את המכשור ויכיר את הבודק. יש מקרים שבהם הבודק ושואל השאלות הם שני אנשים שונים ויש מקרים שבהם יהיה מדובר באותו אדם. הנבדק יחובר למכשור באמצעות חיישנים במספר נקודות בגוף כמו קצות האצבעות, סביב הבטן או חזה ומתחת לבית השחי ויישאל שאלות שונות שקשורות בעצם המהות של זימונו לבדיקה. לפני כן יישאל מספר שאלות רגילות כמו מה שמו, מה גילו ואיזה יום היום על מנת שהוא יבין את הסיטואציה.

החשיבות של הכנה מוקדמת

אין מי שלא שואל את עצמו כיצד מתבצעת בדיקת פוליגרף כאשר הוא מקבל זימון לבדיקה זו. גם מי שכבר עבר את הבדיקה יכול למצוא את עצמו שואל את אותה השאלה, שכן יתכן ודברים השתנו מאז שהוא עבר את הבדיקה והוא ירצה לדעת לקראת מה הוא הולך. באופן כללי אפשר לומר שיש לא מעט גופים שמזמנים אנשים לבדיקות פוליגרף ומכיוון שיודעים שייתכן ויהיה לחץ או מתח לקראת הבדיקה מספקים להם הסברים על מנת להכין אותם ככל האפשר לקראתה.

מתי מוזמנים לבדיקת פוליגרף?

יש לא מעט סיטואציות אשר בגינן אפשר להזמין אדם זה או אחר ל-בדיקת פוליגרף. כאשר הוא יבין לעומק כיצד מתבצעת בדיקת פוליגרף הוא יגיע מלא ביטחון ולא יחשוש. מלכתחילה מי שאין לו מה להסתיר יעבור את הבדיקה יותר בנוחות ובקלות. ברגע שמבינים את הרציונל ואת הקונספט של הבדיקה יהיה קל יותר לצלוח אותה בצורה טובה, חיובית וכזאת שבה היא לא תחסום את המשך התהליך.

דילוג לתוכן