האם ניתן לסרב לפוליגרף?

האם ניתן לסרב לפוליגרף היא שאלה מעניינת שלבטח כל מי שאי פעם קיבל זימון לבדיקה זו שאל את עצמו או תהה לגביה. בעולם המקצועי יש כיום לא מעט השגות וספקות בנוגע ליעילות או אמינות הבדיקה ולכן כל פרצה שכזאת יכולה לשחק לטובתו של מי שמעוניין בכל דרך שלא לבצע את הבדיקה. חשוב להבין שמי שמנסה לבדוק את חוקיות הסירוב לא בהכרח עושה את זה בשל עניין שהוא מנסה להסתיר ויש לא מעט אנשים שחוששים מהבדיקה.

מתי צריך לעבור בדיקת פוליגרף

על מנת להבין את המשמעות של סירוב לעבור בדיקת פוליגרף צריך להבין מתי מתבקשים לבצע אותה. יש מי שהבדיקה תהווה חלק מתהליך גיוס שלו לתפקיד מסוים שהוא מרואיין אליו, יש מי שצריך לעבור את הבדיקה כבדיקה תקופתית מטעם מקום העבודה שלו ויש מי שבדיקת הפוליגרף תהיה חלק מחקירה שהוא עובר במשטרה. מכאן שמדובר בגופים רציניים ומשמעותיים ולכן הסירוב עלול להרים גבות או לעורר סוגים שונים של חשדות ולכן אינו מומלץ.

למה שאדם מסוים יסרב לבדיקת פוליגרף?

לבדיקת הפוליגרף יש כל מיני רבדים והיא לא מתקבלת באהדה בקרב כל אחד. יש אנשים שסבורים שבדיקת פוליגרף היא חדירה לפרטיות ואפילו רואים בה עניין פולשני. יש מי שיחשוש מלחץ, מתח או חרדה שישפיעו לרעה על התוצאות ויש מי שימצא את הפרשנויות המשפטיות הסבורות שהבדיקה אינה אמינה. כל אלה יבדקו האם ניתן לסרב לפוליגרף ויחשבו את צעדיהם בהתאם. עליהם לבדוק איך יתקבל הסירוב על ידי הצד השני שביקש את ביצוע הבדיקה.

המשמעות של סירוב לבדיקה

כאמור, חשוב להבין את המשמעות של סירוב לביצוע בדיקת פוליגרף. במידה ומדובר בבדיקה שמהווה חלק מתהליך גיוס יתכן והתהליך יופסק והמשמעות תהיה אי עמידה בדרישות והפסקת התהליך מצד הגוף המגייס. סירוב לביצוע פוליגרף בעת חקירה משטרתית יתפרש כאשמה ואם מדובר בסירוב לבצע בדיקה תקופתית במקום העבודה הרי שהמנהלים עלולים לחשוב שלעובד יש מה להסתיר. כאשר בודקים האם ניתן לסרב לפוליגרף חשוב לקחת בחשבון את המשמעויות ואת כל ההשלכות של הסירוב.

דילוג לתוכן