האם בדיקת פוליגרף אמינה?

האם בדיקת פוליגרף אמינה היא שאלה שכל מי שמוזמן לבדיקת פוליגרף שואל את עצמו. הוא יודע שבדיקה זו יכלה להיות הרת גורל עבורו ובמקרים רבים אכן זה המצב. יש מי שמוזמן ל-בדיקת פוליגרף כחלק מתהליך גיוס לתפקיד רגיש או ביטחוני, יש מי שיש כלפיו חשד לביצוע עבירה פלילית והבדיקה תבוצע במסגרת החקירה המשטרתית שלו ויתכן שהבדיקה תתבצע כבדיקה תקופתית שבארגון או מקום עבודה מבקשים מהעובדים לבצע מדי פעם. כך או כך – תמיד עולות שאלות בנוגע לבדיקה וחשוב לדעת את זה.

הנושא של אמינות בדיקות הפוליגרף

לא מעט מומחים מטילים ספק באמינות הבדיקות וטוענים לכך שאין להתבסס עליהן בעת קבלת החלטות חשובות ומשמעותיות. הם טוענים שהגוף יכול להגיב בצורה שונה במקרים שונים או כאשר מגיעים מרוגשים מדי לבדיקה ולגרום לכך שהתוצאה לא תהיה מדויקת. מכיוון שזה המצב ואי אפשר תמיד להרגיע את הנבדק בצורה מוחלטת כיום הדעה הרווחת היא שאין להתבסס על הבדיקה באופן בלעדי בעת קבלת החלטות אלא רק להוסיף אותה ככלי נוסף במערך של שיקולים.

החשדנות כלפי בדיקת פוליגרף

מי שמקבל זימון לבדיקת פוליגרף מיד יחפש את כל התשובות לשאלה האם בדיקת פוליגרף אמינה וכך ינסה לשכנע על מנת שלא להכניס את עצמו למצב שבו הוא יחוש לא בנוח וישלם על כך מחיר גבוה. חשוב לדעת שזכותו להדגיש את העניין שמדובר בבדיקה לא תתקבל באופן בלעדי ולכן הוא יכול לעשות כמיטב יכולתו להגיע אליה מוכן ולענות על השאלות בצורה אותנטית ורגועה. יחד עם זאת, באחריותו של מי שמזמן לבדיקה להסביר על סדר הפעולות ועל איך שהבדיקה עומדת להתבצע.

איך להתייחס לבדיקת הפוליגרף

בין אם התשובה לשאלה האם בדיקת פוליגרף אמינה היא חיובית או שלילית – חשוב מאד להתייחס אליה ברצינות ולהבין לעומק איך היא מתבצעת על מנת לעבור אותה בצורה הכי טובה שאפשר. ככל שהנבדק יידע יותר אודות הבדיקה אין ספק שהוא גם יגיע מוכן יותר וכך יספק לעצמו יתרון על פני אלה שלא מכינים את עצמם וכך מקטינים את הסיכויים לעבור את הבדיקה בהצלחה.

דילוג לתוכן