בדיקת פוליגרף פרטית

הנושא של מהימנות ונכונות של בדיקות פוליגרף עולה לשיח הציבורי מדי פעם. יש לא מעט אנשים שנדרשים לבצע את הבדיקה במגוון אירועים או סיטואציות ויש גם מקרים, אמנם נדירים יותר, שבהם הם יפנו מיוזמתם לביצוע בדיקת פוליגרף פרטית על מנת להראות שבדיקה שהם ביצעו קודם לכן הייתה מוטית, לא נכונה או לא מדויקת. כיום פועלות בתחום כמה וכמה חברות שמספקות בדיקת פוליגרף לכל דורש וכך כל אדם שנדרש לבצע את הבדיקה יודע שיש לו את האפשרות והיכולת גם לפנות באופן פרטי לביצוע בדיקה שכזאת וכך להיות מוגן מכל הכיוונים.

מי עשוי לרצות לבצע בדיקת פוליגרף פרטית?

אמנם התוצאות של בדיקות פוליגרף נחשבות לכאלה שלא בהכרח תהיינה מבוססות כך שאפשר יהיה להסתמך רק עליהן אך מספיק בדיקה שהתוצאה שלה תהיה שלילית כדי להשפיע על חוות דעת אודות אדם מסוים, בין אם מדובר בעובד שמבצע את הבדיקה התקופתית במקום העבודה שלו ובין אם מדובר במועמד לתפקיד רגיש שנמצא במהלך תהליך הגיוס שלו. אנשים אלה יוכלו לבצע בדיקת פוליגרף פרטית ובמידה והתוצאה תהיה שונה באופן מהותי מהתוצאה של הבדיקה הראשונה – תהיה לו האפשרות לערער על התוצאות וכך להוכיח שהבדיקה לא מדויקת ולכן אין לאפשר לה להטות את הכף לרעתו או לקבל החלטות שלא מתאימות למצבו.

החשיבות של בדיקות פוליגרף פרטיות

למרות שלא מעט גופים ואנשי מקצוע מטילים ספק בתוצאות של בדיקות הפוליגרף הן עדיין נפוצות מאד ומשמשות ככלי נוסף שהערכה או קבלת החלטה. מכאן שזכותו של הנבדק לבצע גם בדיקת פוליגרף פרטית וכך להסיט את תשומת הלב השלילית מתוצאות שהראו כי לא אמר אמת בבדיקה הראשונית. כך אפשר אפילו לא להתייחס בכלל לבדיקות ולאפשר לו להוכיח את עצמו בדרך אחרת או להמשיך בתהליך המדובר בלי לכלול בתוכו בדיקת פוליגרף. יש מקרים שבהם מתאים ונוח מאד להיעזר בבדיקות ולכן חשוב מאד שהן תישארנה בתמונה במקרים אלה הן של גיוס מועמדים לתפקידים, הן עבור נחקרים במשטרה והן ככלי לבחינה תקופתית של התנהגות ראויה של עובדים.

דילוג לתוכן