בדיקת פוליגרף לעובד

מקום עבודה מסודר, מקצועי ורציני צריך לדאוג גם לעבודה ברמה גבוהה בתחום העיסוק שלו וגם לדאוג לרווחת העובדים. הממשק בין שני נושאים אלה לפעמים עלול להיות בעייתי אך כאשר כל העובדים מודעים לשני הנושאים הרי ששגרת העבודה היומיומית טובה וברורה יותר. יש מעסיקים שאחת לתקופה מבקשים לבצע בדיקת פוליגרף לעובד על מנת לשמור על כשירות גבוהה, לוודא שאף אחד מהעובדים לא מבצע שום עבירה על החוק וכדי לדעת שכל העובדים במקום הם אנשים בוגרים בעלי מוסר חיים ועבודה גבוה. אין מניעה חוקית לביצוע בדיקות אלה אך חשוב מאד להודיע על כך מראש, כמו גם לעדכן בנוגע לאופן ביצוע הבדיקה.

איך מבצעת בדיקת פוליגרף במקום עבודה?

כיום יש אפשרות ליצור קשר עם חברות פרטיות אשר מציעות שירותי בדיקת פוליגרף לעובד תוך הגעה פיזית עם כל המכשור אל אותו מקום עבודה. המעסיק מצדו מחויב לכל הפחות לעדכן את העובדים בדבר הבדיקה העתידית ולספק להם הסברים על מנת שלא יילחצו, בעיקר אם מדובר בכלל העובדים ובכך שמדובר בבדיקה תקופתית שאין בה שום האשמה או חשד מבוסס. מי שמבצע את הבדיקה יתמקם בחדר מסוים, יסביר לכל עובד שמגיע אודות הבדיקה, יחבר אותו לחיישנים ויתחיל את התשאול. התשאול יתחיל משאלות כלליות ויעבור לשאלות בנושא שאותו מעוניינים לבדוק.

החשיבות של בדיקות פוליגרף בעבודה

אל להם לעובדים להיעלב או לכעוס כאשר הם מקבלים הודעה על כך שהמעסיק שלהם מעוניין לבצע בדיקת פוליגרף לעובד. הם צריכים להרגיש ברי מזל שמקום העבודה דואג להם, שכן אם תתעורר בעיה הרי שעדיף לדעת עליה והרי טוב לדעת שמקום העבודה פועל בשקיפות, מעדכן ומלווה את העובדים לבדיקה עצמה הלכה למעשה. בדרך זו כל אחד מהעובדים יעבור את הבדיקה בהצלחה וברגע שהוא יבין שאמירת האמת היא הדבר הנכון – הרי שיש בכך כדי להירגע ולהבין שאין כאן שום בשורה קשה. כל עובד צריך להרגיש בנוח לגשת אל הממונים עליו ולשוחח איתם על כל נושא וכך לא יצטרך להיבהל מבדיקת פוליגרף תקופתית.

דילוג לתוכן